Penny Lane min hund

 Detta är min vackra cockerspaniel som är 4 år fyller år den 27/12 vi har haft henne ett bra tag nu köpte henne från min gummas syster för hon var så fäst vid min sambo före det bodde hon hos min gumma på foder vi hade då "delad vårdnad" :) en vecka var men vi såg att hon trivdes hos oss så gubben bestämde att köpa henne och på den vägen är det hon är en charmig diva med ett tjurigt humör som alla cockrar har.

Men hon blev min vän när jag är dålig ligger hon brevid mig då spelar det ingen roll att husse är hemma då är hon mig trogen men annars när husse kommer hem från jobbet betyder jag ingenting ;) hon har fattat en stort tycke i min minsta son för han var jätte rädd för hundar innan vi köpte henne så hon fick kämpa för att få Linus uppmärksamhet men nu är hon väldigt mån om han och jag menar väldigt MÅN.

Tyvärr har hon och har problem med öronen vi gjorde en operation på henne för ett år sedan för att det skulle bli lättare för henne men tyvärr har hon problem med dom fortfarande som alla dom andra cockrar men hur ont hon än må ha är hon jätte snäll hon lägger sig ner och man får tvätta och rengöra öronen det gör att hon växer ännu mera i ens ögon :love:

Vi har varit ute och gått men blev ett långt uppehåll men nu ska vi börja om för både jag och divan ska ner i vikt bra för oss bägge vill att hon ska leva länge så hennes idealvikt kommer att vara 14kg då är jag nöjd med henne så nu är det lågkalori foder som gäller och inte falla för hennes bedjande ögon är svårt tro mig men gör det för hennes skull.

Kallar henne för diva :) för tro mig hon är det verkligen uti varje tass ska alltid ligga på en kudde och går absolut inte ut om det regnar eller blåser eller är snöstorm då tittar hon bara på en som man inte var riktigt klok :) pälsen kan ju bli tovig och rufsig och tassarna blir ju blöta går inte för en diva nääää aldrig i livet då är jag heller inne och stänger igen röven tills det är bättre väder:)

Men trotts hennes egenheter är hon ett stort charmtroll som betyder oerhört mycket för oss alla hon har visat att hon skyddar mig mot mitt ex för hon blir alldels tyst och reser ragg eller så visar hon alla tänder hon känner hur rädd jag är för han och då är jag enormt tacksam att ha henne för jag vet att hon skyddar mig till 200% en sådan gång.

Det var litegrann om min goa Penny alias "fru diva""     Mammas hjärtegull !!!!!

Postat av: Laila Gustafsson

De där var super bra skrivet gumman.

Ja jag vilar å tar de lugnt idag kan inte göra nå annat för skallen :((((

Men då ska du oxå göra de för jag känner din värk väldigt väl idag så jag hoppas verkligen att du vilar???



Kram på dig hjärtat mitt <3

2010-11-09 @ 14:46:08
URL: http://mittlivmedvark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0