Mitt liv med ett ex

Här kommer det jag lovade för en stund sen träffade mitt ex i Stockholm när jag jobbade där vi var kompisar först sen blev vi tillsammans efter ett tag upptäckte jag att jag var gravid inte alls planerat men då flyttade vi hem till Skellefteå och han föddes här efter ett tag flyttade vi till Lycksele där vi bodde längre han fick även ett syskon också en pojke men efter ett par år flyttade vi till Åskilje som ligger mellan Lycksele och Storuman.

Men efter någa år blev det sämre mellan oss för allt skulle se bra utåt men hur det egentligen var fick ingen veta inte rätt jag vet men det slutade med att vi flyttade isär och alla glop ord haglade vilken dålig mamma jag var och allt annat möjligt inklusive hans mamma kastade skit på mig är jobbigt med en liten by för alla känner alla.

Träffade en annan då tog han vårdnaden om mina äldsta barn vilket jag kan förstå idag men vad jag har svårt att smälta varför inte tala om vad som händer i mina barns liv när jag ringde fick jag bara höra att allt var bra vilket var en stor jävla lögn :mad: skolan struntade han i skulle inte få godkända betyg fick jag veta av rektorn vilket blev en chock som ni kan förstå:@

Vad gör han jo han skaffar han lägenhet i Lycksele när han börjar gymnasiet han som inte kan hantera pengar jo tänkte pojken fest fest vilket det var han blev vräkt för att det var liv fylla slagsmål när jag och min nuvarande gjort iordning lägenhet tack så hemskt jävla mycket säger man då :thumbdown:

Sen flyttade han hit trodde det skulle bli bättre ja men hej vad fel mamma kan ha skolkade jätte mycket var på stan istället sen har det varit rättegång två gånger har hans pappa heller talat om ides inte komma på den första var ju inte hans problem hette det ja ni läste rätt han bodde ju hos mig.

Han fick ta studenten med stapelbetyg har varit så mycket och allt är tydligen mitt fel för hans pappa anser att jag har inte brytt mig men hur kan man göra det när man ringer och han säger nä men allt är bara fint är det bättre att ljuga för mig???? ja tydligen får ju kasta en massa skit på mig hur värdelös jag verkligen är som mamma och som person.

Helt plötsligt skulle vi ha delade vårdnad om den yngsta jo nu dög det har varit så mycket och den yngsta lider jag med för han blir så särbehandlad att det är inte sant hans flickor som han har med nya tjejen får allt dom pekar på allt från lcd teve till nya mobiler vad får våran andra?????? nä ingenting och hennes barn köper han saker till också men sina egna dom skiter han totalt i sedan den äldsta flyttade hit för drygt 4 år sen har hans pappa aldrig ringt och pratat med han och sen hanr man mage att säga att jag inte bryr mig????!!!!!

Har valt att inte prata med han för jag blir bara arg och förbannad helt enkelt men det jag tycker är mest tragiskt är att han skiter i våra barn men det blir kanske så jag vet faktiskt inte men det är ju skönt att kasta all skit på någon annan så man slipper vara den felande länken själv och jag är den hackade kyckligen som gör allt fel.

Har lite pengar inte det senaste inom hemmet men jag kan då säga att jag bryr mig om mina barn skaer tycker jag inte är det viktigaste utan det är ge barnen uppmuntran och kärlek och sen betala sina räkningar inte skaffa mer kredit och leva på det och sen ta en massa sms lån för att kunna betala och leva det är fel i mina ögon eller är det jag som är helt ute och cyklar???

Nåja det var en förkortad  version av det hela men jag har levt med dåligt samvete i många år och gör det fortfarande att jag inte har funnits där jämnt för mina barn och det får jag leva med bara det är kanske ett straff jag vet faktiskt inte men tankarna finns där skulle jag ha stannat och försökt rädda vårat förhållande eller gjorde jag rätt svaren kommer jag aldrig att hitta något svar på tyvärr.

Men det har gjort mig till den jag är i dag ibland kall och hård och ibland mjuk men av alla lögner och svek och stick i ryggen hatar jag men kan inget göra bara låta det blekna med åren men ärren finns alltid kvar och även frågan fanns jag tillräckligt där för mina barn eller tänkte jag bara på mig själv??? det vet jag inte om jag ska vara ärlig.

Men tyvärr har min äldsta tagit efter sin pappa att ljuga om allt vilket jag tycker är för jävligt helt enkelt och pengar har han helt klart ärvt efter sin pappa för jag är upppfostrad att har man inte råd då får man vänta till man har pengar lån tar man bara om man ska köpa ett hus inte för att folk ska tro man har mycket pengar.

Nåja slut på detta bara blicka framåt och ta en dag i sänder då brukar det mesta gå vägen nu avslutar jag detta och kommer senare med en update om hur dagen har varit önskar er alla en fortsatt bra lördag var rädda om varandra.

Kramar lilla jag    " min vakthund"



Postat av: Laila Gustafsson

Nää du gjorde inte nånting fel alls å du tänkte inte alls bara på dig själv så var de bra med de för du har lyckats vända hans sätt enormt mycke sen han kom till er för fyra år sedan så våga inte ta på dig skulden för vad ditt EX skapat.

Alla gör vi misstag för ingen å då menar jag INGEN är perfekt men du om nån är en underbar mamma kom de ihåg hjärtat.

Kram Lilla JAG ;)

2010-10-30 @ 14:44:41
URL: http://mittlivmedvark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0