Mitt liv med mitt ex

Kanske ska skriva litegrann om vad som har hänt i mitt liv tidigare träffade en man trodde jag då som jag föll för så totalt allt var rosenrött många var dom som varnade mig men inte lyssnade jag dom ville inte se mig lycklig ansåg jag.

Efter ett tag så flyttade vi i hop och förlovade oss och jag blev med barn visst han drack en hel del på helgerna men tänkte vem gör inte det sedan övergick det hela på veckorna och jag började sakta fundera vad jag gett mig in på egentligen men jag var ju kär klart jag stod ut med det.

När jag fick värkar då fick jag köra in till bb själv för han var full inget man önskar sig precis men jag mitt förbannade tap vakande inte upp för det ..... när vi skulle hem fick jag ringa en vännina som hämtade mig och min son  för han var hemma och full vilket kändes för jävligt så när jag klev in genom dörren var hans ord "kommer du hem med ungdjävueln" där skulle vem som helst vänt i dörren men inte jag inte.....

Jag fick torka spy och börja städa något varje nybliven Mamma vill göra inte alls.... efter detta gick det bara utför han drack jag fick köra och vara hemma råkade jag vara ute eller prata med någon var jag otrogen sen började slagen komma  och den psykiska misshandlen började tära på mig mycket nu.

Jag tog mitt förnuft till fånga och flyttade ifrån han medans han söp det var ju så synd om han bodde själv ett tag men han lyckades övertala mig att komma tillbaka jaha jag vet jag föll för det men tilliten var borta så det höll inte alltför länge innan jag lämnade han för gott men innan dess hann han våldta mig slå mig nervärdera mig jag var inget värd inen skullle någonsin tycka om mig jag kunde ingenting var totalt bara skit.

Då hade jag gått ner över 30kg och var bara en skugga av mig själv men han ringde när han var i fyllan och kunde sätta sig i bilen och köra bara för att få nervärdera mig lite till då tog jag mitt livs bästa beslut jag bestämde mig att flytta hem till Skellefteå igen med barnen och äntligen fick jag lite lugn och ro kunde andas och börja leva igen och jag såg på mina barn att dom var gladare så jag visste att jag hade tagit rätt beslut.

Visst han ringde sedan när jag flyttade ihop med min nuvarnade sambo kom han för jag hade sökt underhåll och då skulle han ha alla pengar försökte säga att det gick till barnen kan väl tacka gud att min sambo var hemma för han sprang ut igenom dörren mitt ex utan att få ett öre.. sedan har han ringt ett antal gånger i fyllan och skrikit och hotat mig men jag vet att jag behöver inte vara rädd för han längre för jag har en gudomlig sambo som gör allt för att skydda mig för han.

Nu vet jag att jag gjorde rätt som flyttade och jag vet vad äkta kärlek är för jag upplever det i min nuvarande relation visst jag kan aldrig koppla han ur mitt liv för vi har barn tillsammans jag och mitt ex men och andra sidan skiter han i sina ungar har aldrig gettt dom julklappar ringt till dom när dom fyller år så det bevisar ju vad han är värd.

Kan bara säga att jag önskade så att jag kände min ängel då för då hade jag inte behövt uppleva alla slag alla nervärderingar det vet jag till 200% men jag vet också att hon skyddar mig från allt ont här i världen jag kan säga utan att överdriva att jag är världens lyckligast som har folk som skyddar mig och faktiskt är rädd om mig.

Hade och har stuckat självförtroende ännu efter hans framfart men med tiden kanske jag med kan bli säker på mig själv för alla har vi ju ett värde.

Detta var en jobbig tid som tack occh lov är slut och med hjälp av vänners stöd kommer jag sakta tillbaka till en ny starkare Anette med lite mera skinn på näsan låter ingen sätta sig på mig numera  tar aldrig skit från någon annan så visst även om man är nere för räkning så reser man sig alltid innan klockan har slagit tro mig jag vet!!!

Postat av: Laila Gustafsson

Bra skrivet gumman fortsätt ösa ur dig på de sättet så kommer de att bli en stor tyngd som släpper från dig med tiden de kan jag säga av erfarenhet.



Många kramar din Ängel ;-)

2010-10-12 @ 11:43:04
URL: http://mittlivmedvark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0